top of page
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • pgolebiewska

Edukacyjnie, solidarnie i ekologicznie. Czyli dziesiąta edycja kampanii społecznej Dotykam=Wygrywam

Zaktualizowano: 4 paź 2021

Statystyki dla kobiet są bezlitosne: rak piersi to najczęściej występujący nowotwór u kobiet w Polsce. W samym 2020 roku jego diagnoza padła 24 644 razy, natomiast aż 8 805 kobiet zmarło z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Nowotwór, który zbiera tak duże żniwo wśród płci pięknej łatwo pokonać, gdy zostanie dostatecznie szybko wykryty. Aby do tego doszło potrzeba w dalszym ciągu intensywnej edukacji o tym, jak ważne jest samobadanie piersi - dotyk ratujący życie.


Dlatego po raz dziesiąty miała miejsce uroczysta inauguracja akcji społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM przy wsparciu bieliźnianej marki Panache. Wydarzenie miało miejsce 24 września 2021. Przedsięwzięcie to powstało z inicjatywy prezeski naszej fundacji oraz międzynarodowej ekspertki brafittingu: Izabeli Sakutovej. Wieloletnia praca z kobietami zaowocowała niepokojącymi spostrzeżeniami: mimo powszechności wiedzy jak dbać o piersi niewiele kobiet wdraża ją w życie. Wpływa na to wiele czynników, w tym brak edukacji o samobadaniu piersi oraz o tym jaki wpływ może mieć to na zdrowie kobiet.


Edukując od podstaw i docierając z ratującą życie wiedzą, jesteśmy w stanie zmienić statystyki mówiące o tym, że co roku wśród osób zdiagnozowanych z rakiem piersi blisko 1/3 umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby.” - mówi Izabela Sakutova


Jubileuszowa edycja akcji społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM stawia nie tylko na edukację dotyczącą samobadania piersi oraz dobrze dobranego biustonosza. Tak naprawdę inicjatywa składa się z trzech filarów:


• ekologiczny reCYCling




ReCYCling, czyli oddaj zużyty biustonosz i wesprzyj walkę z rakiem piersi.



W tym roku ReCYCling wspiera firma WTÓRPOL jeden z liderów branży recyklingu, dla której priorytetem jest zasada zerowaste. W ramach wsparcia akcji DOTYKAM=WYGRYWAM podda odzyskowi zebrane biustonosze, a uzyskane środki przekaże na wsparcie walki z nowotworem piersi.

Stare biustonosze będzie można przekazać we wskazanym punkcie i w zamian uzyskać zniżkę wysokości 20 zł na nowy i profesjonalnie dopasowany biustonosz marki Panache.

Listę sklepów, które uczestniczą w akcji ReCYClingu znajdziesz tu.






#BIUSTOmydło - cegiełka kampanii.


Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi. Jednak aby skutecznie z nim walczyć niezbędne są środki na wsparcie instytucji, które mówią o problemie cały rok. W dziesiątej edycji kampanii cegiełką jest oryginale mydło w kształcie przypominającym piersi. Gadżet został wykonany przez partnera kampanii markę ORGANIQUE. Firma ta stworzyła mydło – przypominajkę: inspirowane naturą, wegańskie i ręcznie wykonane, które skończy się po trzydziestu dniach jego używania. Tym samym przypomni o konieczności powtórzenia samobadania piersi.


Dochód ze sprzedaży #BIUSTOmydła zostanie przekazany na nasze działania statutowe, czyli wsparcie nastolatek w biustoedukacji i budowaniu zdrowych nawyków i profilaktyki już od najmłodszycczegółowe informacje o biustomydle znajdziesz na naszej stronie w Aktualnościach oraz a listę sklepów, gdzie dostaniesz tegoroczną cegiełkę na stronie kampanii Dotykam=Wygrywam.


#BIUSTOapka to kolejny sposób na promocję profilaktyki i dotarcie do jak największej liczby kobiet, bez względu na wiek. Nasza aplikacja nie tylko uczy jak poprawnie wykonać samobadanie ale również raz w miesiącu o nim przypomni. Ponad to uzupełni wiedzę o budowie piersi oraz prawidłowym dopasowaniu biustonosza. Program przez nas stworzony, wskaże też lokalne sklepy brafittingowe, współpracujące z nami. Co najważniejsze, Biustoapka dostępna jest całkowicie bezpłatnie dla użytkowników systemu iOS oraz Android. Szczegóły znajdziecie również w Aktualnościach. Aplikację można pobrać na stronie www.biustoapka.pl





Dziesiąta edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej DOTYK AM=WYGRYWAM, ruszyła oficjalnie 24 września i potrwa do końca października. Wsparcie działań profilaktycznych akcji okazali m.in. znani influencerzy i artyści: Beata Sadowska, Daria Widawska, Ela Romanowska, Daniel Józek – Qczaj, Natalia Przybysz, Anna Karwan, Paulina Smaszcz, Aleksandra Kisio, Anna Iberszer, Karolina Szostak, Kinga Zawodnik, Anna Gzyra, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska, Lidia Kalita, Karolina Cwalina-Stępniak czy Siostry ADiHD. Dzięki współpracy z naszymi ambasadorami powstał także film instruktażowy promujący samobadanie piersi. Dzięki lekkiej i przystępnej formule skutecznie wysyła w świat przesłanie ratujące życie. Film zobaczysz na stronie kampanii Dotykam=Wygrywam.


Mimo szeroko zakrojonych promocji medialnych mrówcza praca odbywa się także w ponad 170 sklepach brafittingowych w kraju. Placówki te, współpracujące z marką bieliźnianą Panache, organizują spotkania stacjonarne i online budując zdrowe nawyki dbania o piersi.


Edukacyjnie, solidarnie, ekologicznie i świadomie.


Wychodząc naprzeciw zatrważającym statystykom, jubileuszowa edycja społecznej akcji DOTYKAM=WYGRYWAM wypowiada równie bezwzględną walkę, jak bezwzględny jest przeciwnik – nowotwór piersi. Stawiając na edukację, popularne nurty proekologiczne, dotyk ratujący życie i współczesne metody docierania do najmłodszych odbiorców, wspieramy nie tylko budowanie prozdrowotnych kobiecych nawyków. Pomagamy oswoić kobiecą intymność walcząc również z kompleksami w brafittingowych przymierzalniach. Wykorzystując modne narzędzia oraz jednocząc partnerów akcji, konsekwentnie realizujemy główne cele kampanii: promowanie zdrowia piersi poprzez edukację w obszarze samobadania i noszenia dobrze dobranego biustonosza.


Partnerzy kampanii Dotykam=Wygrywam

Panache Lingerie

Marka, bez wsparcia której nie byłoby Dotykam=Wygrywam. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów miseczek D - K. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.


Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny

Stowarzyszenie wywodzące się z dobrze znanej organizacji Amazonek, skupiające pacjentów onkologicznych, zarówno kobiety jak i mężczyzn, a także wszystkich, dla których znacząca jest sytuacja polskiej onkologii. Jest to platforma szerokiego dialogu i współpracy, której celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na standard diagnostyki, leczenia i rehabilitacji wszystkich rodzajów nowotworów. Inicjuje i wspiera akcje społeczne, profilaktyczne oraz edukacyjne związane z rakiem piersi, jajnika, tarczycy, płuc, skóry, wątroby oraz nerek.


Wtórpol

Jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działa zgodnie z zasadą zero waste. Firma już od 30 lat angażuje się w projekty mające na celu pomoc innym oraz ochronę środowiska. W ramach współpracy z akcją DOTYKAM=WYGRYWAM, Wtórpol podda recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a zysk z tego procesu przekaże na walkę z rakiem piersi.


Organique

Producent cegiełki kampanii – BIUSTOmydła, które powstało, by wspierać kobiety w budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi. Natura jest nieskończonym źródłem inspiracji dla kosmetyków Organique. Czerpiąc z jej dobrodziejstw, marka stale udoskonala składy produktów i dąży do idealnego połączenia łagodnych formuł z mocą składników aktywnych. Namawia Klientki do dokonywania świadomych wyborów, sprawiania sobie małych przyjemności, akceptowania drobnych niedoskonałości. Krok po kroku pomaga wydobyć piękno zdrowej, zadbanej skóry, bez względu na wiek.


Dimedic

Przychodnia online stworzona i rozwijana z myślą o kobietach i ich potrzebach. Nowe konsultacje, obszerna Baza Wiedzy o zdrowiu czy wsparcie organizacji pozarządowych (np. Akcja Menstruacja) – każde z działań ma na celu pomoc kobietom: gdziekolwiek są i jakiejkolwiek pomocy potrzebują. Od ponad 6 lat opiekuje się zdrowiem ponad 160 tysięcy Polek i Polaków. Oferuje dziesiątki konsultacji medycznych online, włączając w to antykoncepcję (hormonalną i awaryjną) czy konsultacje telefoniczne z lekarzem rodzinnym.


Wolf Studio

Wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, zlokalizowane przy ulicy Mińska 25, będące nowoczesnym studiem fotograficznym, w którym zorganizowaliśmy sesję fotograficzną i nagranie filmu do kampanii Dotykam=Wygrywam.


Karolina Chabel–Williams

Utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam swoimi zdjęciami.


Ania Kolatorska

Fotograf z wieloletnim doświadczeniem. Absolwentka Warszawskie Szkoły Filmowej. Pasjonuje się filmowaniem codzienności odtwórców historycznych oraz zdjęciami lotniczymi. Odpowiada za nagranie i montaż filmu wideo promującego kampanię.


Double Tree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw

DoubleTree by Hilton Hotel oddaje do dyspozycji swoich Gości ponad 5000 m² powierzchni konferencyjnej oraz ponad 720 miejsc noclegowych. Malowniczo położony w najbardziej zalesionej dzielnicy Warszawy, zaledwie 15 minut od samego centrum miasta oferuje najwyższą jakość usług, gwarantowaną przez jedną z największych sieci hotelowych na świecie. Symbolem wyjątkowej gościnności jest ciepłe czekoladowe ciasteczko, którym hotel wita Gości za każdym razem, kiedy odwiedzają gościnne progi DoubleTree by Hilton.


Miss Polonia

Jeden z najstarszych konkursów piękności na świecie, którego obecny kształt i misja zostały oparte na 90-letniej tradycji organizacji wyborów najpiękniejszej Polki. Laureatki Miss Polonia reprezentują nasz kraj w najważniejszych, międzynarodowych konkursach piękności na świecie: Miss World, Miss Intercontinental i Miss Grand International. Obecnie panującą Miss Polonia jest Natalia Gryglewska.


Etna - Balony z helem

Dekoracje balonowe to ich pasja, która stała się także pracą. Marka tworzy z balonów wielkie i małe bukiety na przyjęcia większe, firmowe i te mniejsze, podkreślając ich rodzinny charakter. Towarzyszy mieszkańcom Warszawy w najszczęśliwszych chwilach ich życia, takich jak wesela, urodziny czy narodziny nowego członka rodziny.

izabelasakutova.com

Propagatorka profilaktyki raka piersi. Autorka i organizatorka 10 edycji kampanii Dotykam=Wygrywam. Założycielka fundacji „Wsparcie na Starcie” edukującej nastolatki w szkołach w temacie samobadania piersi i brafittingu. Międzynarodowa ekspertka brafittingu z blisko 20-stoletnim doświadczeniem i zapalony szkoleniowiec. Autorka książki „Brafitting. Lifting piersi bez skalpela” oraz napisanego charytatywnie „Pokochaj swoje piersi. Biustopozytywny poradnik dla dziewcząt i ich mam”, z której 100% dochodu zostało przekazane na stworzenie biustopozytywnej aplikacji skierowanej do nastolatek.


Modna Bielizna

Wiodący kwartalnik branżowy poświęcony bieliźnie, pończosznictwu, kostiumom kąpielowym i wszystkiemu, co związane jest z tą tematyką. "Na polskim rynku zaistnieliśmy w 1998 roku i od tego czasu udało nam się dotrzeć z naszym magazynem do większości najważniejszych firm i osób związanych z rynkiem bieliźnianym w Polsce."


Magazyn Mody Intymnej

Profesjonalny kwartalnik branżowy. Magazyn stanowi kompendium wiedzy, informacji dla wszystkich osób związanych z szeroko pojętą branżą bieliźniarsko-pończoszniczą. Ukazuje się od 1995 roku, w ramach grupy medialnej NETWORK DESSOUS.


Sukces Pisany Szminką

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest najstarszą i największą organizacją w Polsce, której misją jest promowanie przedsiębiorczych postaw i kompleksowe wspieranie kobiet oraz młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Fundacja także aktywnie działa w obszarze zarządzania różnorodnością oraz polityk włączania i współpracuje z organizacjami i korporacjami przyczyniając się do tworzenia świata równych szans.


Her Impact

Platforma społecznościowa, której celem jest inspirowanie, edukowanie oraz wspieranie młodych kobiet na rynku pracy i w biznesie. Głównym celem jest niwelowanie powszechnego problemu nierówności na rynku pracy, jednocześnie oferując użytkowniczkom wsparcie merytoryczne i pomoc ekspertów. Her Impact dostarcza nie tylko inspiracji i motywacji, ale także materiały e-learningowe oraz oferty pracy. Co ważne, w ramach akcji #rozwijamsiedlasiebie rejestracja do platformy jest darmowa. Dzięki różnorodnej specjalizacji ekspertek, każda użytkowniczka dążąca do sukcesu zawodowego oraz samorozwoju znajdzie coś dla siebie.


Magazyn Oh!me

Dla kobiet. O kobietach, z potrzeby kobiet. To miejsce spotkań kobiet w sieci, stworzonym z myślą o wszystkim co dla nich najważniejsze.


Stanikomania.pl

Ciałopozytywny blog o bieliźnie dla wszystkich osób używających biustonoszy. Na Stanikomanii wszystkie biusty są piękne i warte dobrej bielizny!


Miskidwie.pl

Agata, Lola i Kasia to autorki bloga Miski Dwie i współtwórczynie polskiej społeczności ciałopozytywnej. Codziennie starają się pokazywać na własnym przykładzie, że nie trzeba być idealną, aby czuć się piękne i akceptować siebie. Przestrzeń internetowa, którą stworzyły łączy kilka światów – mody, zdrowia, sztuki i szeroko rozumianego feminizmu.


Sylwia Zabost-Zielińska

Freelancerka, która od wielu lat zajmuje się przygotowywaniem contentu i komunikacją marek w mediach społecznościowych. Uwielbia robić zdjęcia, tworzyć krótkie materiały wideo, a przede wszystkim pracować z ludźmi. W tegorocznej edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zadbała o stworzenie na social media bakstage’u z przygotowań i nagrań naszych ambasadorów.

Katarzyna Jankowska, założycielka agencji kreatywnej Strategiczna Kropka

Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu strategii digital marketingu. W tegorocznej edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, razem ze swoim zespołem zadbała o przygotowanie strategii promocji kampanii, publikację materiałów oraz reklamę w mediach społecznościowych.


Poznaj historię kampanii na stronie www.dotykamwygrywam.pl

21 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page